Archive for February, 2011

Ülevaade: American McGee’s Alice

Saturday, February 19th, 2011

Aasta oli 2000, kui mängudisainer American McGee kujundas ümber Alice in Wonderland atmosfääri, et luua sünge ja kriipi action-adventure mäng American McGee’s Alice.

http://www.youtube.com/watch?v=3o-19MnWlUc

Hm.. veidi backgroundi siis.. Alice’i vanemad said tulekahjus surma ja Alice sattus katatoonilises seisundis vaimuhaiglasse. Imedemaailm tema sees korrupeerus hirmu ja enesesüüdistamise tulemusena. Nüüd veel enne, kui on hilja, kutsutakse Alice sinna tagasi, et päästa ennast ja enda fantaasiamaailma elanikke.

Üldiselt jamh, mängitavus jättis kohati sellise kergelt robustse platvormika mulje, nagu tolle aja action-adventure mängud ikka jätsid. Selles mõttes, et hüppamine oli kohati imelik, Alice haaras suvalistest äärtest kinni ja keeruline oli aru saada, kas ta hüppab ühe platvormi pealt välja teisele või mitte.

Huvitav tähelepanek on see, et mäng kasutas id Tech 3 mootorit, mis tegi endale nime Quake III: Arena‘ga ja edaspidi kasutati seda üldiselt muude populaarsete FPS-ide jaoks nagu Call of Duty, Medal of Honor: Allied Assault ning siinkirjutaja lemmikutes Wolfenstein: Enemy Territory ja Return to Castle Wolfenstein.

Seega võimalik, et too mootor ei sobinud nii hästi platvormika jaoks… Samas ka relvad ja nende käsitlemine Alice’is oleks minu meelest võinud ka veidi rohkem viimistlust näha. Kuna mäng pakkus nelja erinevat raskusastet, siis võimalik, et raskema astmega oleks mul läinud vaja rohkemaid relvi ja/või paremini enda strateegiaid läbi mõelda. Praegusel juhul aga oli enamasti üks-kaks kõige efektiivsemat relva, mis kõikidest vastastest jagu said.

Alguses on Vorpal Blade, mida ma kasutasin ka lõpus, sest selle viskamine ei võtnud energiat. Samas oli seda keeruline sihtida ja läks tibake aega enne kui seda uuesti kasutada sai. Teine relv, mille suht alguses sai, oli kaardipakk. Toogi oli kasulik, sest kaarte oli võimalik kindla vastase poole sihtida. Samas mõne aja pärast ei teinud see enam piisavalt dämmi ja kasutas liiga palju energiat. Seejärel oli Ice Wand, mis suht omas kõik ära niikaua kuni lõpuks sai Alice Jabberwock’s Eye Staff’i. Siis omas too kõik ära.

Tsekka ka:
http://strategywiki.org/wiki/American_McGee%27s_Alice/Weapons

Oli veel rida relvi nagu Demon Dice, Jackbomb, Mallet jne… Aga millegipärast ma ei leidnud neile eriti kasutust. Üks huvitav asi oli kell, millega sai aega peatada. Üks moment ühtede hästi kiiresti liikuvate platvormide juures ma proovisin seda kasutada… Aga olles tollega aja peatanud ja hüpanud pooled platvormid läbi, avastasin, et üks platvorm on jäänud liiga kõrgele. Seega hüppasin mööda ja võtsin loadi ning otsustasin, et proovin ilma kellata… Sain suht kenasti tolle koha läbi.

Puzzle’id olidki enamasti õigel ajal õigesse kohta hüppamise peale nagu platvormikas ikka… Oli ka muid mõistatusi, levinud meloodia taasesitamise mõistatus, veereva kivi eest ära jooksmise väljakutse, õige ukse/tee leidmine labürindi taolistes kohtades, paar meeldejätmise ülesannet jne..

Mõned mõistatused olid suht originaalsed. Mõned aga jällegi siuksed, mida ikka action-adventure mängudes tihti kohtab.

Kohati oli teatud kohtades siuke asi nagu Demon Spray, mis andis Alice’ile tugevamad võimed mõneks ajaks. Jällegi, mul on tunne, et see vb oleks olnud vajalikum raskemates raskusastetes. Kuigi kohati paiknes see siukestes kohtades, kuhu jõudmiseks tuli enne hunnikas vastaseid ära hävitada… ja siis kui tolle lõpuks said, ei olnud enam kedagi järel.

Aga enough rant… Kui aus olla, siis kõik see värk ei ole mitte midagi hullu 2000nda aasta mängu kohta. On väga palju palju viletsamaid mänge ja gameplay miinused küll häirisid kohati, kuid võtsid tegelikult suht vähe elamusest alla. Seda ennekõike selle pärast, et atmosfäär oli ülimalt vägevalt tehtud. Kohati meenutas see 1998nda aasta mängu Sanitarium, justnimelt atmosfääri poolest – selline kriipi ja vaimuhaige maailm, geniaalne.

Tolle kohta on üks huvitav Making Of video kah…

http://www.youtube.com/watch?v=eucG-EAKlkY

Kuigi noo.. ma jälle noriks, et tegelt oleks võinud olla tibake rohkem story’t. Alguses seda tundus nagu olevat, aga mingist hetkest jäi nagu väheks. Seevastu too story, mis oli, oli suht äge. Alice’i hullumeelsus väljendus igas karakteris, vastases, objektis, levelis…

Levelidisain oli kohati suht innovaatiline. Või no vähemalt mulle tundus. Kuigi üks-kaks kohta olid, kus ma kulutasin tibake liiga palju aega väljapääsu leidmiseks, siis ülejäänud paigad olid vägevad ja väga paljudes kohtades lihtsalt tuli jääda korraks paigale ja imetleda seda ümbruskonda.

Veel lisaks olid mõned stseenid siuksed.. mm.. wtf-momendid. Kus mingi asi oli ikka pääris kriipi… Ma arvan, et ma spoilima ei hakka, aga jamhh.. üllatusi seal ikka oli.

Vastased olid vastavalt levelile erinevad. Muu hulgas oli malenuppe, kaarte, suuri putukaid, mingeid impe, lendavaid vampiire ja kummituse sarnased elukad jne. Mõned tulistasid erinevaid värke… mõned tulid käsitsi kallale. Overall suht eepiline.

Loomulikult figureerisid ka jutustusest tuntud muud tegelased peale Alice’i. Enamasti küll levelite bossidena.. 😛

Alice’ile oli nõu andmas ka Irvik Kiisu.. Kusjuures teda sai kutsuda suht kõikjal, kui stuck jäid kuskile. Aga kohati ta väga palju abi ei andnud. Tavaliselt mingeid mõistatusi, mis kuidagi kaudselt pidid aitama sul edasi liikuda. Mulle meeldis rohkem mõelda nendest kui tähelepanekutest olukorra kohta vms..  Igal juhul oli tegelikult tore teada, et päris üksi ikka ei ole… et on seltsiline, kes aitab. Kasvõi natuke. Võtmekohtade juures ta muidugi ilmus ise ja rääkis asjalikumat juttu ka…

Peale Irvik Kiisu oli Alice’il veel üks abiline, aga ma ei hakka spoilima, et kes… 🙂 Igatahes jah… karakterite öeldud laused olid vägevad… Siuksed veidi filosoofilised, tibakese sarkasmi ja hullumeelsusega. Karakterid olid ise ägedad, atmosfäär oli äge ja selles mõttes oli suht tore mäng.

Ja btw… IGN on andnud sellele 9.4/10 😉

Kuid see pole veel kõik. 😀

http://www.gameinformer.com/games/alice_madness_returns/b/xbox360/archive/2011/02/15/new-alice-madness-returns-trailer-is-insane.aspx

Tänavu aasta viimases kvartalis kavatseb EA välja anda mängu Alice: Madness Returns, mida nad teevad koos McGee stuudio Spicy Horse’iga.

Praegu tundub väljas olevat 3 teaser trailerit… ja kindlapeale tõotab too mäng tulla väga huvitav ning sürr kogemus kõigile mängijatele. Something to very much look forward to.. 🙂

Edit: Üks review, mida oli päris tore lugeda pärast enda oma kirjutamist: http://pc.ign.com/articles/164/164054p1.html

—————-
Now playing: Gregorian – Born To Feel Alive
via FoxyTunes