Ülevaade: Assassin’s Creed 2

Assassin’s Creed 2 läbi.. 😛 Mida sellest siis kirjutada… üldiselt väga äge oli. Ma vb siis mainin halvad asjad enne ära.. Kohati hakkas sellist GTA-asja meenutama, kus ehitad mingit villat ja lõpuks tuleb villast nii palju raha sisse, et raha väärtus sinu jaoks on mõttetu.
Kusjuures AC1 juba veidi meenutas GTA-d enda missioonide tõttu.. et missioonid hakkasid korduma. AC2-s peamissioonidega sellist teemat ei olnud. Iga main-story missioon oli suht omapärane ja huvitav… Veitsa kordusid igast side-questid… Aga kuna neid oli arvuliselt palju ja tüübilt ka ikka veitsa.. ja need polnud liiga kohustuslikud.. siis ega nad nii ära ei tüüdanud ehk. Selles mõttes et.. mingi assassination, race, beat-up event, message delivery… seega kui igav hakkas, siis veits oli midagi teha..

Igav üldiselt seal väga ei hakanud küll siiski. Aga halb oli veel see, et kohati crashis lambist.. aga õnneks oli selle vastu see auto-save. Või noh.. seal muud save’i polnudki.. iga kord, kui midagi said tehtud, siis “sünkroniseeris” ära ja kui mängu sulgesid (või kui ta ise sulgus), siis jätkas sealt samast kohast. Ja no salvestamine oli enne iga missiooni algust või siis teatud vahe-etappidel. Või siis kui mingi tegevuse sooritasid… no näiteks leidsid mingi varanduse kuskilt kirstust või värki… vist.. 😛
Aa ja siis graafikabugid olid ka kohati. Mingi spike oli karakteril keebist väljas mingi vahe… Ja ühe tüübi oda oli mingi 50m kõrge. Tuttav ütles, et kui pikalt mängida, siis majade katused venivad ka taevasse… Aga seda mul ei juhtunud.
Küll aga jäin üks kord maja katuse sisse kinni.. just sellisel ajal, kui oli vaja taimeri peale joosta kuskile. Õnneks sain sealt enne taimeri lõppu välja ja jõudsin asja tehtud.. aga väga napilt.

Ja üks väga häiriv asi oli see, et iga kord, kui poest uue relva või armori ostsid, siis ta vahetas seljasolevaga ära. Ja seljasoleva pani villasse. Tähendab.. kui ma tahtsin osta villasse kogumiseks mingeid relvi või armorit, siis ma pidin minema ise ka sinna… et vahetada pärast parema armori vastu seljasolev tagasi.

Hmm.. ja siis veel.. lugesin pärast mängu läbimist täna veel official guide’i… ja avastasin, et seal oli mingi ~4 oskust, mida ma ei kasutanudki. Või noh.. nende kasutamiseks tuli mingi Training ära teha, aga ma arvasin mängus sees olles, et see Training on lihtsalt olemasolevate oskuste harjutamiseks.. mitte uute õppimiseks.. :(:P

Panen siia vahele E3 traileri ka… lõpupoole tuleb niigi palju videoid..

http://www.youtube.com/watch?v=mVWhWsgHzKM

Niisiis… raskeid kohti mängus.. mm.. mingi paar kohta olid veidi keerulisemad. Ühte missiooni tegin vist mingi 20 korda… tüübid olid kuskil laeva peal ja assassinate’ida oli vaja laeva keskel olev tüüp ilma, et keegi märkaks… kogu aeg märkasid mind…
Siis assassin’s tomb’id olid ka tiba pinget pakkuvad. Eriti see, kus tuli mooda seina üles ronida ja siis küljepeale kohe hüpata. Tavaliselt nii ei teinud mujal ja seega veidi harjumatu…
Rohkem vist polnudki midagi… mmm.. combat oli üldiselt veits liiga lihtne äkki. Või ma ei teagi.. mõnes kohas oli täpselt paras.. aga mõnes kohas oli nii, et põhimõtteliselt kaitsed ja teed countereid ja võid mingi 20+ tüübile vabalt ära teha.

Aga atmosfäärist ja mängust.. mmm.. avastasin täna sellise asja ka veel:

Põhimõtteliselt nagu.. sündmused enne mängu sündmusi. Väga äge suht, et teha on viitsitud ikkagi…

Tähendab.. terve see mäng on üks väga väga suur projekt olnud. See filmi asi.. ajalooline täpsus mängus… story..  gameplay süsteem.. Juba see guide/manuaal oli suht äge. Lahe, et viitsitakse ikka manuaale teha veel tänapäeval. Developerid ise ka rääkisid, et gigantne projekt ja värki… Ahjaa.. muusika ja dialoogid olid ka ägedad.

Hmm.. ma ei ütleks, et paremad kui Dragon Age’is… see ikkagi oli parem. Aga väga-väga lähedale. Mingi 4 või 5 naljakat kohta olid.. selles mõttes, et sellised meeldejäävad ja toredad kohad.. Dragon Age’is oli neid ka.. aga jamh.. väga ei mäleta, et eelnevates mängudes oleks olnud selliseid kohti palju…

Karakterid olid ka head. Jällegi.. Dragon Age’ile jäid veitsa alla nagu… aga jah.. oli näha, et karakterite alla oli väga palju tööd pandud ikka.

Ja no siis loomulikult see atmosfäär… renessanslik keskkond.. Firenze, Veneetsia.. Rooma.. palju ajaloost inspireeritud infot erinevate ehitiste ja inimeste kohta. Kusjuures mind huvitabki, et noh.. ma saan aru, et linnad ja ehitised üritati võimalikult täpseks teha jne. Et ajaloolised ehitised näeksid välja sellised nagu nad tol ajal olid jne.. Aga huvitav, et kui palju karakterid ajaloo järgi olid.. Ajalooliste tegelaste põhjal küll.. aga, kas nad ka päriselt said niimoodi surma või kas nende taust ka päriselt oli selline jne… Võiks ju nagu uskuda, aga pole väga uurinud…

Siis mm.. gameplayst ma vist väga ei rääkinudki. Noh.. suht mõnus.. nagu AC1-s oli.. hüppad ja jooksed ja ronid ja hüppad 😛 Võitlus ja muud asjad olid võimalusterohkemaks tehtud.. AC1-s vist suvalisse rahvamassi blendida ei saanud, kui ma õigesti mäletan… a vb sai ka.. mängisin ammu seda.. Aga igatahes tundus, et AC2-s oli nüüd veidi rohkem sellist.. stealthi üle mõtlemist teha.. Kusjuures veitsa meenutas Thiefi.. või no päris palju mõnes kohas ikkagi.
Aga võrreldes sellega siis.. mm.. Thiefis oligi põhiline asi stealthil.. tappa väga ei tohtinud… Siin oli pigem see et.. kui vähegi saad tappa ilma mingit tähelepanu tõstmata, siis tasuks teha seda. Ja isegi, kui see tähelepanu tõstab, siis lase käia… tapad kõik vastased ära ja ongi asi korras.. 😛
AC1-s ma mäletan, et see väga läbi ei läinud.. et vastased tapsid pigem sind. Kusjuures AC2-s ma ei saanud kordagi mingi vastase mõõga läbi surma vms.. Paar korda vist kukkusin liiga kõrgelt alla.. ja paar korda desünkisin… ja ühe korra lendasin selle deltaplaaniga mingi maja vastu.. aga seda võiski vist teha tol hetkel.. 😛 Aa.. ma vist unustasin mainida, et spoilerid on siin tekstis… Üritasin alguse poole spoilereid vältida.. aga jah… no ega tegelt ma pikalt enam ei kirjuta ka.

Igatahes.. suht äge. Peaaegu sama äge kui Dragon Age.. aga jah.. see on Assassin’s Creed..

Aa.. ja muusika on jällegi Jesper Kyd’i poolt tehtud.. ta tegi Hitmani muusika ka. Kusjuures Hitmani see niiväga ei meenuta.. mäng siis.. Hitmanis olid natuke teised strateegiad… AC on rohkem selline hüppamine ja värki… jump & slash…

Niisiis.. avastasin mingi Dev Diary ka.. mis on äge.. panen esimese osa videona siia ja ülejäänud lingin… Aga igatahes.. seal on veitsa spoilereid.. aga ta sealt on ka näha, kui suuremahuline projekt see ikkagi ilmselt oli.. ja mida kõike on ära tehtud jne..

Dev Diary #2: http://www.youtube.com/watch?v=XUkU_IhM_j0
Dev Diary #3: http://www.youtube.com/watch?v=Baj7RFrJr4g
Dev Diary #4: http://www.youtube.com/watch?v=2Soaq7bB_gA
Dev Diary #5: http://www.youtube.com/watch?v=jpv97dOggoM
Dev Diary #6: http://www.youtube.com/watch?v=Df8irXxj3zw

Ja Youtube’is on veel igast ägedaid videoid Ubisofti poolt, mida tasuks vaadata AC2 kohta.. 😛

Aga aitab vast kah.. mulle meeldis igatahes..

Ja.. kas see lugu pole mitte mõnus? 🙂

http://www.youtube.com/watch?v=lG-WSPRC1e0

Edit: Aa.. ja Leonardo da Vinci oli kõige ägedam tegelane sealt.. 😀 (I know.. spoilers)

—————-
Now playing: Jesper Kyd – Venice Rooftops
via FoxyTunes

Comments are closed.